Het verdelen van contacten (lees: leads) doe je door deze een eigenaar toe te wijzen. Het toewijzen van een eigenaar kan handmatig gebeuren in het overzicht van een contact of geautomatiseerd in een flow. Het hebben van een contact eigenaar heeft meerdere voordelen.
Persoonlijk e-mailen
Zodra een contact een eigenaar heeft kan een flow de gekoppelde mailbox van de eigenaar gebruiken voor het versturen van e-mail. Immers, een relatie opbouwen doe je bij voorkeur zo persoonlijk mogelijk.
Let op: Om automatisch e-mail te versturen vanuit de eigenaar van het contact is het nodig dat de eigenaar zijn of haar e-mailadres heeft gekoppeld. Lees hier hoe je dit kunt doen.
Taken toewijzen
Naast het versturen van e-mail kan je met een flow automatisch taken toewijzen aan de eigenaar. Zo kan je bijvoorbeeld er voor zorgen dat alle leads in Amsterdam worden toegewezen aan Piet. Vervolgens kan je de flow een taak laten toewijzen aan de eigenaar van het contact (Piet).
Klik hier om te lezen hoe je leads automatisch kan verdelen en toewijzen aan gebruikers binnen verschillende vestigingen.
Contactenlijst
Als makelaar of als binnendienst medewerker wil je altijd een relevante contactenlijst bekijken. Standaard worden alle contacten van jouw hoofdvestiging getoond. Door contacten toe te wijzen aan een vestiging en gebruiker zorg je ervoor dat de contactenlijst voor iedereen relevant is.