Naar de hoofdinhoud
Abonnement en facturatie

Een uitleg van de verschillende abonnementen en bijbehorende kosten.

Joel Konijn avatar
Geschreven door Joel Konijn
Meer dan 4 jaar geleden bijgewerkt

Ieder bedrijf is anders. Daarom introduceert DatHuis drie verschillende abonnementen geschikt voor klein en groot; Starter, Pro en Premium.

Abonnementen

Het verschil tussen de abonnementen ligt vooral in het aantal inbegrepen gebruikers, vestigingen en contacten. Kies voor een flexibel maandabonnement of ga voor een goedkoper jaarcontract.

  • Gebruikers: Na het aanmaken van een account kunnen andere gebruikers worden uitgenodigd. Dit kan via de Instellingen > Gebruikers.

  • Vestigingen: Met Vestigingen houd je contacten en taken georganiseerd en gescheiden van de gegevens van andere vestigingen. Vestigingen kan je wederom in Instellingen > Vestigingen toevoegen. Het aantal vestigingen hoeft niet gelijk te zijn aan het werkelijk aantal vestigingen in je organisatie.

  • Contacten. Dit is het aantal opgeslagen contacten in het account (inclusief alle vestigingen). Het totaal aantal opgeslagen contacten staat op de contacten pagina rechts bovenin.

Starter is voornamelijk geschikt voor kleine kantoren met één vestiging en enkele medewerkers. Pro is geschikt voor een groter kantoor met meerdere vestigingen. Persoonlijke begeleiding bij de onboarding is standaard inbegrepen. Premium is geschikt voor landelijk opererende makelaarskantoren of franchiseorganisatie met vaak meerdere vestigingen en een omvangrijke contactendatabase. Voor dit abonnement is prioriteitsondersteuning en persoonlijke begeleiding standaard inbegrepen.

Gebruik buiten het abonnement

Bij alle abonnementen is het mogelijk gebruikers, vestigingen en contacten toe te voegen. Zodra je over de inbegrepen limieten heengaat worden extra kosten in rekening gebracht. Let op: Het kan in veel gevallen goedkoper zijn om je abonnement te upgraden.

Bepaalde apps brengen extra kosten met zich mee. Voor het activeren van deze apps zal je hierover worden geïnformeerd.

Abonnement wijzigen

In Abonnementen vind je een actueel overzicht van je huidige abonnement. Het is altijd mogelijk om van abonnement te wijzigen. Kies voor 'wijzig abonnement', vervolgens selecteer je de gewenste abonnementsvorm. De nieuwe abonnementsvorm gaat direct in bij het upgraden naar een groter abonnement. Bij downgraden naar een kleiner abonnement gaat de wijziging in aan het einde van de looptijd van het abonnement. De eind- en startdatum staan vermeld in abonnementen.

Facturatie

Op de Facturen pagina vind je alle facturen. Facturatie van de abonnementskosten vindt altijd vooruit plaats. Eventuele extra kosten buiten het abonnement worden aan het eind van de maand verrekend. Reken daardoor op twee aparte facturen.

Betaling vindt altijd plaats via automatische incasso. Mocht een betaling mislukken, dan word je geïnformeerd via e-mail. De e-mail bevat een betaallink om via iDeal de abonnementsgelden te voldoen.

Betaal naar gebruik (pro rata)

Mocht je gedurende de maand upgraden van abonnement, dan ontvang je de abonnementskosten van het huidige abonnement voor de resterende periode retour. Vervolgens wordt voor de resterende periode pro rata in rekening gebracht. Bekijk het volgende voorbeeld.

Op 27 juli is een Starter abonnement afgesloten voor 129,- euro per maand. Op 5 augustus is besloten het Starter abonnement te upgraden naar een Pro abonnement. De resterende periode voor het Starter abonnement van 5 tot 27 augustus zal worden gecrediteerd. Vervolgens wordt het Pro abonnement in rekening gebracht voor de periode 5 tot 27 augustus.

Extra kosten voor gebruikers, vestigingen en contacten buiten het abonnement worden eveneens in rekening gebracht voor het gerealiseerde gebruik. Heb je bijvoorbeeld gedurende 10 dagen een extra gebruiker gehad boven het limiet van je abonnement, dan zal je slechts voor 10 van de 30 dagen (er vanuit gaande dat de maand 30 dagen heeft) worden gefactureerd.

Was dit een antwoord op uw vraag?