Met marketing automation kan je veel communicatie naar leads automatiseren. Toch kunnen niet alle stappen naar een opdracht tot dienstverlening geautomatiseerd worden. Vaak blijft het nodig om zelf op te volgen. Maak gebruik van taken om deze opvolging te organiseren. Taken kan je zelf creëren op de Taken pagina of vanuit een contact. Ook kan een flow automatisch een taak voor je aanmaken.
Het overzicht van de voltooide en openstaande taken vind je op de pagina 'taken'.
Taken kun je toewijzen aan jezelf of een collega. Ook kun je taken toewijzen aan een vestiging. Bij het aanmaken van een taak koppel je deze altijd aan een contact.
Handmatig een taak toevoegen doe je via de groene knop 'voeg taak toe' op de Taken pagina. Ook vanuit een contact kan je een taak toevoegen. Je klikt in de balk bovenin simpelweg op 'Nieuwe taak'.
Naast handmatig taken creëren, kan je ook automatisch een taak creëren met een flow. Deze zal dan automatisch aan een contact gekoppeld worden. Je kiest dan voor het actietype 'creëer taak'. Je kan er een bel-, mail- of todo taak van maken.
Meer lezen over taken? Een taak creëren na een voicemail.