Naar de hoofdinhoud
Instellen van een nieuw account

Richt je nieuwe account binnen 10 minuten in

Joel Konijn avatar
Geschreven door Joel Konijn
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Welkom! En gefeliciteerd met het afsluiten van een abonnement bij DatHuis.

Voordat je aan de slag kan zal je een aantal functies moeten activeren en instellen, dat kan met behulp van deze checklist. Ieder item op de checklist verwijst naar een artikel in deze kennisbank.

NB: In deze onboarding gaan we er van uit dat je een bestaande gebruiker bent van het waarderapport.

1. Gebruikers uitnodigen voor DatHuis

Nadat je bent ingelogd op je nieuwe account is het goed om na te gaan wie dit systeem gaan gebruiken. Dit kunnen medewerkers van de binnendienst maar ook makelaars zijn.

Door ook voor makelaars een account te maken ervaar je de meeste voordelen. Wijs leads direct toe aan makelaars of maak taken aan zodra opvolging door een makelaar gewenst is. Daarnaast biedt het systeem een inzicht van gegenereerde leads en daarmee de opbrengst van (online) marketing campagnes.

2. Koppel een e-mailadres

DatHuis is uniek omdat dit het enige marketing automation systeem is dat alleen e-mail verstuurt vanuit je eigen mailbox. Hierdoor is het noodzakelijk om ten minste één e-mailadres te koppelen. Door een e-mailadres te koppelen kan je:

  • Flows automatisch e-mail laten versturen

  • Direct vanuit een contact een e-mail versturen

  • Alle correspondentie met een contact vanuit alle gekoppelde e-mailadressen in in de timeline plaatsen. Dit gebeurd helemaal automatisch.

E-mail kan worden verstuurd vanuit het account (bijvoorbeeld info@makelaar.nl), vanuit een vestiging (amsterdam@makelaar.nl) of vanuit je eigen profiel (joel@makelaar.nl). Het systeem zal altijd proberen om vanuit de eigenaar van het contact een e-mail te sturen.

3. Activeer de Premium Waarderapport App

Om te starten met marketing automation heb je een contactenlijst nodig. Door je waarderapport te koppelen aan DatHuis komen alle leads als nieuw contact binnen. Vervolgens kan je er een automation aan koppelen om de leads te verwerken.

4. Leads toewijzen aan een eigenaar

Het liefste bouwen we niet een relatie op met een bedrijf, maar met een persoon. Door leads toe te wijzen aan een vestiging en daarbinnen aan een gebruiker (bijvoorbeeld een makelaar) creëer je duidelijkheid met wie de lead een relatie gaat opbouwen. Het toewijzen van leads kan volledig automatisch gebeuren op basis van allerlei kenmerken zoals postcodegebied, woonplaats, waarde van het object of verhuisintentie.

Nadat een lead is toegewezen aan een eigenaar, kunnen taken ook automatisch worden toegewezen aan de eigenaar. Daarnaast kan automatisch e-mail worden gestuurd vanuit het e-mailadres van de eigenaar.

Voor het verdelen van leads is een flow template aanwezig.

5. Automatische opvolging van waarderapport leads instellen

Nadat leads zijn toegewezen aan een eigenaar, kan je een flow voor automatische opvolging instellen. Hiervoor kan je zelf een flow bouwen, maar het is aan te raden om van één van de flow templates gebruik te maken.

Eerst gaan we nieuwe leads categoriseren naar warm, lauw of koud. Gebruik hiervoor het betreffende flow template.

Vervolgens kan de opvolging van lauwe en koude leads ingesteld worden. Ook hiervoor zijn twee flow template beschikbaar gemaakt.

Was dit een antwoord op uw vraag?