Het kan voorkomen dat een contact meerdere keren in dezelfde flow terecht komt. Denk bijvoorbeeld aan iemand die meerdere waarderapporten aanvraagt met hetzelfde e-mailadres. Dit contact komt dan automatisch meerdere keren in dezelfde flow terecht.

Dit is niet altijd wenselijk. We willen bijvoorbeeld niet dat iemand een e-mailcampagne dubbel ontvangt. In dit geval willen we voorkomen dat het contact meerdere keren in de flow terecht komt. Hoe krijg je dit voor elkaar?

Tags zijn hier uitermate geschikt voor. Weet je niet wat een tag is? Lees dan hier verder.

Stap 1: Controleer op de afwezigheid van een tag

De eerste stap is de trigger waarmee de flow wordt gestart, bijvoorbeeld 'Nieuw waarderapport'. Aan deze stap kan je een conditie toevoegen. Kies voor het conditietype 'tag is afwezig'. Je kan de tag 'Flow-A' invullen. Let er op dat je zorgt dat de flow alleen start als deze tag afwezig is. Hiermee voorkomen we dat deze flow naar stap 2 kan als deze tag in het contact aanwezig is.

Stap 2: Voeg de tag toe

We voegen een stap toe aan de flow 'Tag toevoegen'. De tag die we toevoegen is heeft dezelfde naam waarop we de afwezigheid in stap 1 hebben gecontroleerd. In dit geval 'flow-a'.

De eerste keer dat een contact een waarderapport opvraagt zal de flow helemaal worden doorlopen. Immers, de tag 'flow-a' is immers afwezig. Omdat de tag in stap 2 wordt toegevoegd, zal de volgende keer dat hetzelfde contact in deze flow terecht komt, in stap 1 blijven steken. De tag is immers aanwezig, waardoor de flow niet naar stap 2 zal gaan.

Heeft u het antwoord gevonden?